Методична скарбничка

План-конспект

уроку фізичної культури по темі «Гімнастика» для учнів 4-х класів

А. Б. Самборський,
НВК «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 - гімназія
Дата:______________________
Тип уроку: навчально-тренувальний.
Мета: сприяти зміцненню здоров'я учнів, розвитку основних фізичних якостей; формувати в них стійку мотивацію до турботливого ставлення до свого здоров'я; підвищувати інтерес до занять фізичними вправами.
Завдання: ознайомити з поняттям постава; розучити комплекс ритмічної гімнастики; удосконалити техніку виконання акробатичних вправ, вправ на гімнастичній лаві; сприяти розвитку силових якостей, спритності, координації рухів, витривалості, гнучкості.
Інвентар: спортивні мати, гімнастичні лави, скакалки, мішечки з сіллю, свисток.

Технічні засоби навчання: мультимедійна система, магнітофон. Місце проведення: спортивна зала.
Зміст уроку
Дозування
Методичні вказівки
1. Підготовча частина (10 хв)
1.
Шикування, привітання
30 с
В одну шеренгу. Перевірити готовність учнів до уроку.
2.
Повідомлення завдань уроку, інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроці.
30 с
Усі учні виконують вимоги вчителя щодо виконання вправ.
3.
Вимірювання ЧСС за 6 с
10 с
80-90 уд./хв Звернуть увагу на учнів з підвищеною частотою серцевих скорочень.
4.
Бесіда: «Що таке правильна постава». Перевірка правильності постави.
3 хв
Показати на мультимедійній дошці слайди.
5.
Стройові вправи: повороти на місці.
1 хв
Виконуємо із мішечками з сіллю на голові. Стежимо за правильною поставою і виконанням вправи.
6.
Ходьба та її різновиди:
-      на носках, руки на пояс;
-      на п'ятках, руки за головою;
2 хв
Для профілактики плоскостопості. У колону по одному,

-         на внутрішньому боці стопи, руки на поясі;
-          на зовнішньому боці стопи, руки на поясі.

дистанція - 2 кроки. Стежити за поставою.
7.
Біг у повільному темпі.
1 хв 50 с
У колону по одному. Стежити за роботою рук та інтервалом бігу.
8.
Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання:
1 -2 руки вгору, вдих; 3-4 руки вниз, видих.
30 с
Робити повний вдих та видих
9.
Перешикування учнів з колони по одному в 4 шеренги.
30 с
Поворотом ліворуч у русі.
2. Основна частина (25 хв)
1.
Вправи під музику. Комплекс ритмічної гімнастики.
Учитель пояснює, що вправи з ритмічної гімнастики можна ввести в ранкову зарядку, тому що вони зміцнюють м'язи, сприяють розвитку координації рухів, піднімають настрій.
5 хв
Звернути увагу на правильне виконання вправ. Стежити за амплітудою рухів.
2.
Вимірювання ЧСС за 6 с
10с
110-140 уд./хв Звернуть увагу на учнів з підвищеною частотою серцевих скорочень.
3.
Розподіл по відділенням, короткий інструктаж з виконання завдань, техніка безпеки та правила страхування
1 хв
Метод колового тренування. Призначити інструкторів кожної групи. Перехід на нове місце тренування по свистку.
4.
Робота по «станціях»



Станція 1. Акробатичні вправи.
3 хв


Групування і перекати:
1.      В.п. - o.с. Руки в гору - упор присівши - групування в присіді - упор присівши - встати, руки в гору.
2.            Лежачі на спині, руки в гору - групування, лежачі на спині, згинаючи одну і дві ноги.
3.       Упор сидячи - групування сидячі, лягти на спину, руки в гору, перекат наліво кругом - групування, лежачі на спині - перекат в упор сидячі - групування, сидячі - в.п.

Під час групувань стежити, щоб коліна щільно підтягувалися до грудей, голову нахилити вперед, лікті притиснути до тулуба.
Під час виконання перекатів намагатися послідовно торкатися опори окремими частинами тіла без перевертання через голову.

Стійка на лопатках:
1. Сидячі поставити руки на поперек,

Таз підняти від підлоги якомога вище. Руки

долоні до спини;
2.        Стійка на лопатках із зігнутими ногами, з опорою на руках;
3.       Стійка на лопатках з положення сидячі;
4.           Із упору присівши перекат назад у стійку на лопатках - перекатом уперед, упор присівши

підставити долонями під спину, лікті зведені ближче один до одного, ноги вертикально, тіло прогнуте, опирається на голову.
      9.
Станція 2. Комплекс вправ на гімнастичній лаві.
1.         Підтягування по гімнастичній лаві лежачі на животі.
2.                 Підтягування по гімнастичній лаві позмінно працюючи руками.
3.         Ходьба на носках, руки в сторони по гімнастичній лаві з утриманням мішечка з сіллю на голові.
3 хв
Звернути увагу на роботу рук та дихання. Ноги в колінах не згинати.
Стежимо за правильною поставою і виконанням вправи.

Станція 3. Піднімання тулуба з положення лежачі.
3 хв


1. Лягти на рівну поверхню, ноги зігнути в колінах під прямим кутом, відстань між ступнями ЗО см, пальці рук з'єднані за головою.

Відштовхуватися від мата ліктями забороняється. Піднімання тулуба - видих, опускання - вдих.

Станція 4. Стрибки.
3 хв


1. Стрибки на двох ногах обертаючи скакалку вперед.

Взаємодопомога під час рахунку.
5.
Прибирання місця занять. Перешикування у колону по два.
50 с

6.
Естафета «Подолання смуги перешкод»
1        етап. Підтягуватися по гімнастичній лаві лежачі на животі. Стрибки через скакалку. Ходьба в глибокому присіді.
2        етап. Біг по гімнастичній лаві на носках руки в сторони. Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги.
3           етап. Ходьба по гімнастичній лаві з утриманням мішечка з сіллю на голові переступаючи через кубики.
6 хв
Змагальний метод. Техніка виконання вправ на кожному етапі.
3. Заключна частина (5 хв)
1.
Перешикування в шеренгу по одному.
30 с

2.
Вправи під музику. Релаксація.
-         повільний та глибокий вдих через ніс, затримавши дихання, рахуємо до п'яти;
-          повільно видихаючи повітря із легенів через рот і ніс, рахуємо до п'яти;
-         робимо два вдиху та видиху в своєму звичайному ритмі;
-       повторюємо цикл.
3,5 хв
Виконувати на місці.
3.
Вимірювання ЧСС за 6 с.
20 с
Контроль за відновленням.
4.
Підсумки уроку.
30 с
Визначити дітей гарними оцінками.
5.
Організований вихід із зали у колону по одному.
10 с















КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗКУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ  9 КЛАСУ
Модуль: волейбол.
Мета: виховувати інтерес і прагнення до самовдосконалення, зберігати та зміцнювати здоров`я учнів.
Завдання уроку:
1.     Вдосконалювати техніку виконання прийому і передачі м`яча зверху та знизу двома руками.
2.     Вивчення техніки виконання верхньої прямої подачі.
3.     Оцінити правила гри в волейбол(за допомогою навчальних карток).
4.     Сприяти розвитку сили, швидкісно-силових якостей засобами рухливих ігор, естафет.
Тип уроку: навчальний.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: волейбольна сітка, волейбольні м`ячі, свисток, секундомір, навчальні картки, ручки.
Тривалість уроку: 45хв.
Вчитель фізкультури: Самборський Олександр Борисович.

п/п
Зміст уроку
Дозування
Організаційно – методичні вказівки
Підготовча частина уроку( 13хв.)
1.
Шикування в шеренгу. Привітання. Повідомлення завдань уроку. Техніка безпеки на уроці.
1хв
фронтальний метод
2.
Стройові вправи: повороти наліво, направо, кругом. Вимірювання ЧСС.
30с

10с
одночасний спосіб виконання
3.
Ходьба:
- звичайна в обхід спортзалу;
- на п`ятках, руки вгору;
- на носках, руки в замок, вгору;
- на зовнішній стороні стопи, руки в сторони;
- на внутрішній стороні стопи, руки за спину;
- в присіді;
2хв
звернути увагу на правильну поставу
4.
Біг:
- звичайний;
- приставним кроком лівим боком;
- приставним кроком правим боком;
- спиною вперед;
- з підскоками.
- з прискоренням.
2хв
дистанція 1,5м







5.
Стрибки:
- в присіді;
- на правій нозі;
- на лівій нозі.
Перешикування в дві шеренги.
1хв
по діагоналі спортзалу
6.
Загально-розвиваючі вправи на місці:
1) В.п. ноги нарізно, руки на пояс.
1-3- кругові рухи головою вправо. 4-в.п.5-8- теж, вліво.
2) В.п. ноги нарізно, руки на пояс.
1-2- нахил голови вперед;
3- нахил голови назад. 4-в.п.
3) В.п. ноги нарізно, руки перед грудьми в  «замок» зігнуті.
1- руки вперед.2- в.п.3- руки над головою.4-в.п.
4) В.п. ноги нарізно, руки вгору.
1-3- колові рухи руками вперед.4-в.п.
5-7- колові рухи руками назад.8-в.п.
5) В.п. ноги нарізно, права вгору, ліва вниз.
1-3- відведення прямих рук назад.4-в.п.5-7- те саме, з зміною положення рук.8-в.п.
6) В.п. ноги нарізно, руки перед собою.
1- поворот тулуба вліво. 2-в.п.3- поворот тулуба вправо.4-в.п.
7) В.п. ноги нарізно, руки на пояс.
1- нахил тулуба вліво.2-в.п.3- нахил тулуба вправо.4-в.п.
8) В.п. ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, руки в сторони, вправа «млин».
9) В.п. о.с.
1- упор присівши;
2- упор лежачи;
3- упор присівши;
4- о.с.
Вимірювання ЧСС.


4 рази




4 рази



4-6 разів




4 рази





6 разів



4 разів



6 разів


4 рази

10с
темп виконання повільний

Основна частина уроку (29хв.)
1.
Прийом та передача м`яча зверху в парах.
4хв
груповий метод
звернути увагу на роботу рук
2.
Прийом та передача м’яча знизу в парах.
4хв
слідкувати за стійкою гравця
3.
Верхня пряма подача:
а) в зони 4, 3, 2.
б) в зони 5, 6, 1.
5хв
не заступати на лінію подачі
4.
Оцінювання правил гри в волейбол за допомогою навчальних карток (картки додаються.)
3хв
індивідуальний метод
5.
Навчальна гра.
Вимірювання ЧСС
12-13хв
10с
звернути увагу на групові взаємодії
Заключна частина уроку (3 хв.)
1.
Шикування.
Вправи на відновлення.
10с
в одну шеренгу
2.
Підведення підсумків уроку.
1хв
фронтальний метод
3.
Виставлення оцінок.
30с
індивідуальний метод
4.
Домашнє завдання:
вправи на силу:
 згинання і розгинання рук в упорі лежачи:
хлопці 2* 15-25 разів;
дівчата: 2*10-12 разів.
1хв
слідкувати за правильним виконанням (батькам)
5.
Організований вихід з залу.
20с
в колону по одному

Додаток:
Модуль «Волейбол»
Картка 1
1.     Які розміри волейбольного майданчика:
а) 14м х 7м;  б) 18м х 9м;  в) 20м х 10м?
2.     Суддя показує гравцеві жовту картку. Яке покарання за цим слідує:
а) вилучення з поля;
б) зауваження;  в) попередження?
3.     Чи може команда взяти одночасно дві перерви на відпочинок:
а) так;  б) ні;
в) за рішенням судді?
4.     Скільки  часу триває перерва на відпочинок під час гри:
а) 1хв;  б) 40с;  в) 30с?
5.Яка відстань між середньою лінією і лінією нападу:
а) 3м;  б) 4м;  в) 2,5м?
6.Чи відбувається зміна сторін поля перед кожною партією:
а) ні; б) так;  в) тільки перед вирішальною?
7. Скільки часу має гравець на виконання повторної подачі:
а) 4с;  б) 8с;  в) 3с?
     8.Якою має бути висота сітки для жінок:
а) 2,20м;  б) 2,26м;  в) 2,24м?



План-конспект

уроку з фізичної культури для учнів  5-Б   класу 

Тема: Школа м'яча
Мета:  1)Формувати навички оволодіння елементами рухових дій з тенісними м’ячами.
               2)Розвивати і вдосконалювати фізичні якості, та техніку       виконання вправ.
Завдання уроку: 1. Формування практичних навичок при виконанні вправ з м’ячами великого тенісу.
2. Розвиток координації рухів при виконанні вправ з тенісними м’ячами.
3.Виховувати відчуття ритму, дисциплінованості, старанності , наполегливості
Місце проведення: Спортивний зал
Обладнання: м’ячі для гри у великий теніс , гумовий джгут(8м.), трос (10м.) , гімнастична лава , свисток, секундомір .


Дата проведення: 17.03.2017

Зміст уроку
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча частина 10-12 хв.
Організуючі вправи:
1. Шикування в шеренгу, рапорт чергового, привітання
2. Повідомлення завдань уроку.

3. Вимірюванні ЧСС

3. Техніка безпеки на уроці.
4. Стройові вправи на місці.
5. Ходьба, ходьба на носках, руки на поясі, ходьба на п’ятках, руки за голову
6. Біг.

7. Ходьба, відновлюючі дихання

1хв.

1-2хв.

10с.



1-2хв.

Перевірити зовнішній вигляд
Чітко визначити завдання уроку
Нагадати правила

Покласти пальці правої руки на ліве  зап’ястя , порахувати кількість ударів за 10с. помножити отримане число на 6

1.Повільний розминочний біг.
2.Виконання комплексу ЗРВ в русі.
- Обороти руками вперед назад.
- Повороти тулубу в сторони .
- Нахил до прямої ноги на кожний крок .
- Піднімання обох рук вгору на кожний крок.
- Стрибки через лінію на двох ногах.
- Рівновага по лінії на носках , руки в сторони .
3. Стрибки та їх різновиди:
- На правій , на лівій , з підскоком , з коловими рухами рук вперед назад
4. Виконання спеціальних бігових вправ.
- З піднімання стегна.
- З закиданням гомілки.
- Стрибки з підтягуванням стегна до грудей.
- Правим лівим боком.
- Стрибки з глибокого присіду.
      1хв.
      2-3хв.









      4-5хв.

У повному темпі одночасний спосіб виконання.
Спина пряма
Плечі розправити, підборіддя вище



Зберігати дистанцію


Поточним методом
Звернути увагу на темп і чіткість виконання вправ
Основна частина 32 хв.
1. Розрахунок на 1-ий , 2-ий.
2.Перешикування в дві шеренги.
3.Перші номери отримують т. м’ячі.
- передача т. м’яча в парах
- кидок т. м’яча знизу
- кидок т. м’яча від грудей
- кидок і ловіння т. м’яча в стрибку
- кидок т. м’яча з відскоком від підлоги
- ведення т. м’яча до половини відстані , зупинка і кидок партнеру від грудей
- ведення т. м’яча 1-ий номер біжить на місце другого номера , 2-ий номер на місце першого, 1-ий номер зупинившись передає  м’яч другому номеру і навпаки
4. Ділення класу на 5 відділень. Навчання здійснюється коловим методом. Учні розставляються на 5 станцій.
1 станція – Кидок і ловіння т. м’яча в стіну в русі
2 станція – Стрибок через натягнутий резиновий джгут способом « Ножиці » , після приземлення удар т. м’яча об підлогу і його ловіння ( Висота джгута 30-40 см. Від підлоги )
3 станція – Підкидання т. м’яча в русі через натягнутий трос з одної сторони , а ловіння двома руками з другої сторони ( Висота троса 200см.)
4 станція – Ведення т. м’яча по гімнастичній лаві , іти по підлозі , повернення назад ідучи по гімнастичній лаві , а ведення т. м’яча ударяючи ним об підлогу ліворуч та праворуч від гімнастичної лави .
5 станція – Кидок  т. м’яча в горизонтальну ціль( коло д.-50см., відстань 250см.)
5. Рухлива гра « Злови  м’яч »
Учні стають у коло , один учень в середині цього кола він намагаеться доторкнутися до  м’яча , який передають учні через центр кола . Якщо він доторкнувся до  м’яча в коло стає  учень , який допустив торкання

20-30с.

12-15р.




10-12р.

10-12р.

     10-12р.

     
       2хв.

       5-7к.
      
       6-7р.


      5-р.


      5-7р.



      10-12р.

       3-4хв.



Виконувати кидок т. м’яча в руки партнеру.



Рухатися в зворотньому напрямку спиною вперед .
Ведення т. м’яча однією рукою .

Виконувати влучний кидок точно в руки партнеру.

Учні здійснюють перехід стройовим кроком.
Кидок однією рукою , ловіння двома руками .
Звернути увагу на виконання стрибка з рівними ногами .

Кидок однією рукою з боку (лівою , правою) , ловіння двома .

Кидок  м’яча одною рукою , ловіння двома. Чітко контролювати рух по гімнастичній лаві.

Звернути увагу на рух однією ногою вперед і замах рукою.
М’яч не можна тримати більше 3сек. .  М’яч передавати точно в руки
Заключна частина 3 хв.
1. Перешикування в колону по одному
2. Біг підтюпцем
3. Вимірюванні ЧСС
4. Підведення підсумків уроку.
5. Домашнє завдання.


    10с.
Вправи на розслаблення та увагу
Повторити вивчений матеріал.
Покласти пальці правої руки на ліве  зап’ястя , порахувати кількість ударів за 10с. помножити отримане число на 6













































































Немає коментарів:

Дописати коментар